צעירים לנצח טיפים לשמירה על עור הפנים

מערכת שורש  כא אייר, תשפ  5/15/2020

איך ניתן לעכב ולהילחם בהזדקנות העור?
.......................

צעירים לנצח טיפים לשמירה על עור הפנים
הזדקנות העור היא לא הכי נעימה בעולם, וזה קורה כמעט בן לילה. אנחנו נוטים לבחון את עצמנו במראה, לבדוק כל דבר, מנקבוביות שהתרחבו ועד לעור נפול. לפעמים אנחנו מוצפים בהרהורים על ההזדקנות שלנו, הפניקה מזדחלת לתוך הלב ואנחנו מחפשים בטירוף קרמים שיעזרו לנו. גבירותי ורבותי, אפשר להירגע ולהפסיק לחפש ניסים. יש כמה רעיונות שיכולים לעזור לכם לשמור על מראה פנים צעיר ורענן לאורך החיים.

אחד מסימני ההזדקנות הברורים מורגש קודם כל בעור העפעפיים הנפול מעל לעיניים ובשקיות שמתחתן. כאשר המצב מחמיר, אחת האפשרויות היא לעבור ניתוח הרמת עפעפיים שיחזיר את המצב לקדמותו, אבל לפני שבוחרים בהליכים כירורגיים פולשניים, בואו נראה רעיונות פשוטים יותר לשמירה על עור הפנים.

- לשטוף פנים עם מי ניקוי עדינים
ניקוי הפנים חשוב להסרת האיפור אך גם להסרת שמני העור הטבעיים, מזהמים וחיידקים שהצטברו וחדרו לעור הפנים. המשמעות היא שגם מוצרים לטיפוח העור מסוגלים לחדור לתוך העור, ולעבוד בצורה יעילה יותר.
מומלץ להשתמש בתכשיר עדין לניקוי הפנים כדי שהעור יוכל להמשיך ולהגן על עצמו מפני התייבשות ונזקים:
* תכשירי ניקוי עם רמת pH גבוהה, כמו סבונים טבעיים, הם קשים מאוד ועלולים להשאיר את העור פגיע לגירוי ולזיהום.
* תכשירי ניקוי עם רמת pH נמוכה, פועלים לשמירה על איזון מיטבי של העור.
מרכיב נוסף שכדאי להימנע ממנו הוא מרכיב שנקרא Sodium Lauryl Sulcate. מדובר במרכיב קשה מדי. אתם גם לא זקוקים לתכשירים עם חומרים פעילים הכוללים מרכיבים מהודרים מדי. אחרי הכול, חומר הניקוי לא נשאר על העור לאורך זמן רב.

- האם אתם זקוקים לטונר?
הטונר (Toner) פותח כדי לשמור על רמת החומציות הנמוכה של העור, לאחר ניקוי בתכשיר עם רמת pH גבוהה. אם אתם משתמשים בתכשיר ניקוי שבו רמת ה-pH נמוכה, הטונר הוא מיותר. בכול מקרה, עדיף להימנע מנזק מלכתחילה, מאשר לנסות להיפטר ממנו מאוחר יותר.

- להשתמש בפילינג – פיזי או כימי
כשאנחנו מתבגרים, חלה האטה בתהליך החלפת תאי העור המתים בתאים חדשים. זה אומר שהעור מתחיל להיראות דהוי, לא אחיד ולפעמים סדוק. פילינג הוא דרך נהדרת להסיר תאים מתים מהעור שלכם.
לפילינג יש שתי קטגוריות עיקריות: פיזית וכימית.
* עדיף להימנע מפילינג פיזי קשה, כמו קרצוף עם גרגרי סוכר או חומר גרגרי אחר. זה עלול לגרום לדלדול העור. במקום זאת, השתמשו במטלית רחצה או בספוג רך שיוכלו להתמודד עם הצרכים של העור שלכם.
* פילינג כימי ממיס בהדרגה את חומרי הקישור בין תאי העור ומאפשרים להם להתנתק. תכשירים אלה מתאימים לעור בכול גיל. התכשיר המומלץ הוא פילינג שמכיל חומצות אלפא הידרוקסי (AHA), כמו חומצה גליקולית (glycolic) וחומצה לקטית (lactic). תכשירים אלה יסייעו גם להוספת לחות לעור.

- לטפוח לא לשפשף
השימוש בסרום מציע לכם ריכוז גבוה יותר של רכיבים פעילים, מאשר קרם לחות. המרכיבים הטובים ביותר לאנטי אייג׳ינג שכלולים בסרום, הם:
* נגזרות של ויטמין A (retinol, tretinoin & tazarotene)
* נגזרות של ויטמין C (L-ascorbic acid & magnesium ascorbyl phosphate)
מרכיבים אלה מגדילים את רמות הקולגן בעור הפנים, ובו בזמן פועלים גם כנוגדי חמצון, הם סופגים את הצטברות הלחץ החמצוני הביולוגי והסביבתי הגורם להזדקנות.

- לחות, לחות, לחות
עם הגיל, הולכת ופוחתת השמנוניות של העור. אמנם המשמעות היא פחות סיכוי לאקנה, אבל זה גם אומר שעור הפנים עלול להתייבש ביתר קלות. אחת הסיבות הגדולות לקמטוטים הדקיקים היא חוסר לחות בעור. למרבה המזל אפשר לתקן את המצב בעזרת קרם לחות טוב.

מומלץ לחפש קרם לחות שמכיל חומרי לחות המבוססים על מים, כמו גליצרין וחומצה היאלורוניט. חומרים אחרים כמו וזלין (שמבוסס על נפט) ושמן מינרלי, אשר מוחלים על עור הפנים בשעות הלילה, יכולים למנוע התנדפות מים מהעור. עם זאת, חשוב לוודא שהעור נקי לפני יישום הקרם, כדי למנוע לכידת חיידקים.

- למרוח תמיד קרם הגנה
הגנה מפני השמש היא דרך בטוחה לשמירה על העור כך שייראה צעיר לאורך שנים רבות. השמש אחראית לסימני הזדקנות רבים, עד כי יש לה קטגוריה מיוחדת משלה בתחום הדרמטולוגיה – פוטואייג׳ינג (photoaging).
קרני ה-UV עלולות לגרום להזדקנות:
- כי הן מפרקות את הקולגן ובכך גורמות להיווצרות קמטים
- כי הן גורמות להתפתחות כתמי פיגמנטציה לא אחידים

קרם הגנה מאפשר לעור ״לנוח״ מהשפעת קרני ה-UV ונותן סיכוי ליכולת ההתחדשות העוצמתית של העור עצמו.